VREI SĂ-ȚI VINZI PRODUSELE SAU SERVICIILE? ATUNCI, SPUNE O POVESTE!

Postat pe 2021-09-14

Atunci când vrei să-ți vinzi serviciile sau produsele, vei avea o șansă de reușită mult mai mare dacă spui o poveste potențialilor tăi clienți. 

Poveștile ne plac tuturor, indiferent că suntem într-un cerc de prieteni, la cinema, vedem o reclamă sau citim o carte. Atunci când cineva ne spune o poveste bună, ne face plăcere să o ascultăm urmărind firul narativ cu atenție și interes. Aceeași regulă se aplică și când un potențial cumpărător vede o reclamă.

Motivul pentru care procentul de vânzare crește substanțial atunci când spunem o poveste, este strict psihologic. Dacă ii dai o informație simplă creierului, bazată pe cifre și informații, declanşezi activitate în anumite regiuni ale creierului la nivelul căreia este procesat limbajul, unde sunt descifrate şi capătă sens cuvintele, iar procesul se termină aici. 

În momentul în care spui o poveste, nu numai că activezi partea creierului menționată mai sus, dar o dată cu ea se activează și zonele care ne ajută să experimentăm la propriu evenimentele relatate. 

Ce înseamnă asta mai exact? 

Să presupunem că vrei să lansezi un produs nou, o ciocolată. 

Dacă promovezi produsul potențialului cumpărător printr-o poveste care spune că ciocolata pe care o comercializezi are un gust dulce intens cu note de alune, care te va duce într-o lume de vis, acei oameni, își vor imagina care este gustul, textura, își vor crea lumea lor de vis și implicit vei stârni interesul acestora față de produsul tău, generând  într-un final vânzări. 

Dacă te promovezi simplu- Noua ciocolată este disponibilă pe comandă la prețul de 4,99 lei în magazinele noastre. Cumpărătorul a primit doar o altă informație, de care nu are nevoie și care implicit se va uita în următoarele minute. 

Așadar, dacă vrei ca oamenii să te țină minte, trebuie să stârnești interes. Dacă ieși în evidență succesul este aproape garantat când vine vorba despre creșterea vânzărilor.